aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: wapoe

Blijf op de hoogte en volg Walter en Nicole

21 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen, we zijn er.
Reisop zich is confortabel en ondanks de duur (28 uur) snel voorbij. Het probleem is eerderde fameuse Jetlag (?) waar de sportlui het altijd over hebben. We slapen hier nu al 2 nachten - geclimatiseerd dan nog - en worden dan wakkerrond 3 uur en dan is het afgelopen. Maar waarschijnlijk heeft de alcohol daar ook weliets mee, overgang van wijn naar Thaise lager?
De aankomst was heel aangenaam - gene zever aan politie of douane, gelijk lokale ruilmiddelen kunnen pinnen, direct een bus gevonden naar de stad en naar ons netjes gereserveerd hotel - maar dan toch effe confusao. Blijkt dat de bus niet verder wilt rijden dan een bepaald punt want daar hebben de roodbloezen ( Thailand is opgesplitst tussen groenbloezen en roodbloezen - blauw is te amerikaans) blokkades opgezet. Ze wilden ons geld al terug betalen en wijle terug van de bus maar blijkt dat taxi's ook niet verder kunnen, dus toch maar weer de bus in en naar dat laatste punt meegereden om ter plaatse een guesthouse te zoeken en vinden. En dan: s'anderendaags na een nachtje slapen, rustig zoeken en vinden we het oorspronkelijk gereserveerd hotel toch niet net achter de hoek zeker. Nu logeren we in een derde - weer een ander guesthouse in dezelfde wijk - effe wandelen en de wereld gaan open...
Eerste dag de stad in. Met de boot tot aan de skytrain, wat een goede organisatie. Wat een goed georganiseerd land toutcourt. Nette werkende mensen in een maatschappij in volle bloei en ontwikkeling. We waren al eens eerder in Bangkok geweest ('89) maar gelijk een goeie raad voor mensen van onze leeftijd: alles wat je 20 jaar geleden gedaan hebt telt eigenljk niet meer: alles is gewist. Dus denk nooit, dat heb ikal eens gezien, das de moeite niet. Waarschijnlijk, vanaf de 50, telt dat voor de dingen gedaan 10 jaar geleden ook al, en vanaf de 60 kan je elke 5 jaar dezelfde revue passeren,lekker makkelijk niet? Hoef je de ganse wereld niet af te dweilen. Maar bon, morgen trekken we een onbekende wereld in, ons programma is opgesteld. Ziehier ons reisplan:
een paar daagjes naar de river Kwai, met de trein naar Chang Mai in het noorden. Daar blijven we een dag of 5, terug richting Bangkokeen 150km zuidelijk naar de kust effe uitpuffen. Bus naar Siem Riep in Cambodja en voila vandaar verder het landin. De volgende reisplanning komt dan vanuit Cambodja. Ondertussen zoeken we zeker nog wel een internetcafe en een handelbaar klavier want dit ding is een ramp, om jullie te vertellen hoe we ons dan weer voelen. Nu alles top, dikke kussen en tot dan

• 21 Maart 2011 - 06:36

Mariska:

Plezierige reis toegewenst en interessante ontdekkingen. Ik kijk uit naar jullie volgend relaas. Kusjes.

• 21 Maart 2011 - 08:21

Anna:

Klinkt goed en ziet er lekker uit Walterke!! Het ga jullie goed op je verdere reis!
    Liefs anna

• 21 Maart 2011 - 09:00

Luna En Lieve:

Fantastisch ! Geniet er met volle teugen van, maar zo te zien doet Waltertje dat wel....Een super fijne reis en tot het volgende reisverslag. Kusjes...

• 21 Maart 2011 - 09:25

Os 4 Rosnales:

Heel leuk, doe zo voort. We kijken nu al uit naar jullie volgend verslag. Likjes.

• 21 Maart 2011 - 14:34

Mirjam:

Fijn te lezen en te zien dat het jullie goed gaat en dat het 'ontdekkingsbloed' nog steeds door de aderen stroomt! Liefs, dikke zoen. Mirjam

• 21 Maart 2011 - 16:01

PA En MA:

OK WENSEN JULLIE VEEL PLEZIER

• 21 Maart 2011 - 16:05

Guy:

Wou dat ik in jullie plaats was. Walter in noppes namelijk fruit en nu nog de wijn.

• 21 Maart 2011 - 17:11

Johannie:

Heb je de flessen medronho door de douane gekregen? Er zonder valt toch wel moeilijk te overleven zeker. Een zeer deftige foto voor het verslag. We kijken uit naar de andere als jullie terug zijn.

• 22 Maart 2011 - 04:36

Eva&Gerard:

Hartelijk dank voor jullie uitgebreid bericht!Heel veel plezier op jullie ontdekkingsreis door deze zo totaal andere wereld daarginds........
    Hier is het heerlijk lente/zomerweer---kunnen lekker buiten werken,eten en drinken...ook niet slecht eigenlijk.......
    Veel liefs en blijven jullie gezond
    Eva&Gerard

• 22 Maart 2011 - 11:30

Eric:

Nog een fijne reis toegewenst. Geniet er maar van (alsof jullie dat anders niet zouden doen!?). Kijk uit naar episode 2 van jullie verslag.

• 22 Maart 2011 - 21:58

Mickgoeman@gmail.com:

Wiwa,
    schrap mij eens van die lijst AUB,
    danku.
    m