Kanchana Buri - River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu Kanchana Buri - River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu

Kanchana Buri - River Kwai

Door: wapoe

Blijf op de hoogte en volg Walter en Nicole

23 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Zo, een paar dagen later en op een andere locatie. Ge zult het zonder fotootjes moeten doen want we meren net dat we het toestel vergeten zijn. Reisplannen zijn al aangepast aan de lokale omstandigheden. We liggen nu dus niet in zee te pletsen maar we zijn westwaarts getrokken, naar de River Kwai, in een plaatsje met de naam - dadonthoudetochnie - een dikke 2 uur rijden in een supersnelle minibus, Toyota Commuter, waarvan er hier in 1 straat al meer rijden dan in heel Portugal. Trouwens alles rijdt hier op gas, zelfs grote vrachtwagens. Die hebben tussen hun cabine en de laadbak een dubbel rek staan met 5 of 6 kanjers van gascontainers. Logisch ook, gas kost 1/4 van benzine. Diesel lijkt dus in eerste instantie een europees fenomeen te zijn, en vooral een Belgisch voor kleine wagens. Maar vandaag een rustdag. Poesje heeft vanaf ze voet gezet heeft op Londonse bodem van in de luchthaven en alvorens ze eender wat gegeten of gedronken had, de londonse spetter opgelopen: een goede echte wasbeurt voor de darmen maar toch iets waarvan je je eerder slappekes voelt. Zondag was het beter en dus zijn we ons gisteren gaan tegoed doen aan een autentieke steamboat Op een reusachtig terras aan de rivier. Alle mogelijke groenten, chinese balletjes van alles en nog wat, vlees en vis van alle soorten, tot ingewanden en autentiek varkensvet toe, wat je in horden naar je tafel zeult en op een roostersoeppotmachien, wat op je tafel staat, zelf bereidt met de hulp van allerhande kruiden en sausjes. Van 4 tot 7 gegeten en gedronken voor ... 7 euro per persoon. Schitterend... behalve voor poesjes buik natuurlijk. Dus vandaag blijven we in een straal van 250m. rond de badkamer. Hoogstens wat winkeltjes gedaan rondom. Trouwens, dank zij die winkels snap ik nu het verschil tussen mijn broer en de rest van de familie. Hij moet Thaise of oosterse genen in zijn bloed hebben. Hij zou hier heel gelukkig zijn want overal moet je je schoenen buiten aan de deur laten staan - ook de winkels ja - en blootvoets naar binnen gaan. Zelfs nu zitten we met ons 2tjes met blote voeten aan de computer. Wat zou hij zich goed voelen. Zelf hebben we hier natuurlijk al TEVA's gekocht - Better Than Original - heerlijk in deze warmte.
Hela, vandaag(23.03) opgestaan met zware moessonregen. Nu is Poesje haar buikje beter maar kunnen we weer niet weg. Dan maar een internetcafe zoeken en een alles in 1 dag trip bestellen voor morgen???
Dikke kussen en volgende keer beloofd fotootjes

• 23 Maart 2011 - 07:38

Mariska:

Leuk relaas; niet zo'n prettige tijd voor Nicole natuurlijk, arm schaapke.
    Hier zijn we precies op 21 maart de lente ingestapt; prachtige zonnige dag waar we al zo lang op aan 't wachten waren; zalig na zo'n lange en natte winter. Bij jullie zijn het momenteel de moesssonregens die starten? Maar daar valt er warme regen uit de hemel, vermoed ik.
    En, sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is TEVA?
    Groetjes, en prettige reis nog. Tot volgend.

• 23 Maart 2011 - 08:34

Lieve:

poesje toch, wilde je echt al je lenteschoonmaak vanbinnen, hopelijk ben je er even snel vanaf als dat je het kreeg, geniet van elk dagje en we wachten op vervolgverhalen en fotootjes, kusjes Luna en Lieve

• 23 Maart 2011 - 09:17

Theo Knoop:

hoi walter en nicolle. leuk om een beetje op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. geniet van alles en we horen straks ( nou dat duurt nog efkes0 graag alles nog eens in geuren en kleuren!! En dan doel ik niet op de buikinhoud van Pussicat!!!
    Gisteren op bezoek geweest bij Siegmar en Aline. Die hebben een heel aardig optrekje bij Tunes en Paderne. En hebben daar ook geboekt voor volgend seizoen. Lieve groetjes en ook dikke knufs van mij en anna.

• 23 Maart 2011 - 09:23

Os Rosnales:

Gelezen en genoten. Nu nog de kiekjes ajb. Wensen subiete beterschap voor N. Likjes

• 23 Maart 2011 - 11:33

Rita Lambrechts:

Hoi lieverds, blijkbaar verloopt de reis prima. Jammer van de darmproblemen van poesje. Hier in België is het nu heel mooi weer. De revalidatie van de knie gaat traag en is nogal pijnlijk. Vandaag begin ik te fietsen op de hometrainer. Groetjes

• 23 Maart 2011 - 13:08

Ma Pa:

hier heel mooi weer,mogen ook iets hebben hé,we zijn content dat alles goed gaat bij jullie ,hopelijk gaat de buikvan nicole vlug gedaan is want dit is niet leuk hé .maar maak er toch het beste van kusjes

• 23 Maart 2011 - 17:19

Guy:

Nicole was niet ongelukkig met haar darmprobleem want dan kon ze gaan shoppen. Anders krijg ze de kans niet.
    Hopelijk moest je niet dringend terwijl je een pulletje aan passen was.

• 28 Maart 2011 - 18:42

Wlly En Lieve:

hopelijk gaat het met poesje beter en wensen u een prachtige reis