Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: wapoe

Blijf op de hoogte en volg Walter en Nicole

29 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Lieve lezers,
Zo, een paar dagen en 1000km verder, maar nog even over Dadonthoudetochnie plaatsje. We hadden toch die dagtrip gedaan - georganiseerd, heeeeeel goed georganiseerd - eerste stop aan een waterval, maar bibieke moest weer plassen natuurlijk, want die drinkt veel water 's morgens, dus wij de anderen achterna gehold en rats de waterval voorbij gelopen. Wilden ze een klaterend bergstraaltje laten doorgaan voor waterval aan mensen die de Niagara en Victoria falls ooit gezien hebben. Daarna kregen we 20min om de bron van de falls op te zoeken die volgens wegwijzer 800m omhoog lag, dus dat kan net, behalve dat na 500m. klimmen er een nieuwe wegwijzer stond met bron op 1200m..... Maar de rest van de dag was interessant: de donaties voor Japa, verleden week gedaan, hebben we ons beklaagd na het zien van de dodenspoorweg Bangkok-Birma met bijbehorend museum. Aangelegd door de Japanezen in de 2de WO, doch met 60.000 krijgsgevangenen en 100.000 aziatische arbeiders uit de regio. Door honger, uitputting en folteringen zijn 102.000 van deze sukkelaars omgekomen. Wreder dan een Jap is moeilijk te vinden blijkt uit de filmpjes en documentatie. 30.000 krijgsgevangenen hebben het overleefd: britten, australiers en amerikanen vooral, en alles is gebasseerd op hun getuigenis. Bah. Een tijdje langs de dodenspoorlijn door de jungle gewandeld, dan een eindje met de trein erover gereden, 't was wat.
Verder nog wat hotsprings en olifanten, de bridge over de river Kwai, een hele dag gevuld.
Maar ondertussen hebben we 2 uur gebust en 12 uur getreind en nu zitten we al 2 dagen in Chiang Mai, het hart van noor Thailand. Hier lopen we al 2 dagen de ogen uit onze kop te kijken: het is kleiner, gezelliger en minder druk dan Bangkok, dus je kan alles veel beter oppikken. Al 27 tempels en boedha's bezocht, ik denk dat we het ongeveer gehad hebben. Een aantal dingen die opvallen in de straat, of het nu aan die Boedha ligt of niet, maar iedereen is super vriendelijk, niet alleen tegen ons maar ook tegen dieren (vergelijkbare groep). Ze gaan wandelen met katten en honden, ALLE dieren worden gevoerd, ook de straat honden zijn ronduit dik, net onze TO, vandaag zag ik een hond mooi rechtopzitten op de duozit van het brommertje en rustig meehellen in de bochten, prachtig. Geen hondepoep op straat ! - misschien zijn ze daarom zo dik allemaal?
Ook heel ernstige kinderen. Jongelui zitten overal te schrijven, te studeren, elkaar te onderwijzen en te helpen, niet te geloven. Nog een generatie en die mensen stijgen intellectueel boven ons uit. Alleen de vreemde talen zijn nog niet belangrijk - behalve in toerisme dan. Een groep kinderen passeerden ons en oefenden het geleerde zinnetje van de dag: My name is.... Ze lachten zich te pletter dat we meespeelden. Daarstraks kocht ik een nieuwe tas om de ondertussen vergaarde nieuwe kledij in te proppen. Lief meisje vouwt de tas op, vraagt: "a bag?" en pakt een plastiek zakje om de tas in te steken en ik zeg "Oh Yes, a bag in a bag" waarop zij weer: no speak english, no speak. Ze kennen precies de woordjes die ze nodig hebben maar brei geen 2 woorden aan elkaar of 't is al teveel.
Chiang Mai heeft ook 25.000 vreemdeligen waaronder 5000 nederlanders. Weten we van een bestuurslid van de nederlandse club met wie ik gebiljart hebt. Ik heb met 2-1 verloren, maar alleen omdat het op een rot slechte tafel was waarop ge keihard moet spelen en das niet direkt mijn stijl. Lodewijk zou het hier heel goed doen. Die Nederlander leeft hier al 5 jaar van zijn pensioentje te genieten met een jonge thaise. Een fenomeen waarin mijn poes zich blauw ergert: de meeste gemengde kopels die je op straat ziet zijn van die lelijke dikke kale vreselijke venten met jonge mooie thaise meisjes. We besparen jullie de foto's.
Enfin, al veel gekocht, behalve een computer. Wilden we wel doen, laptop of notebook, maar de prijze zijn hier exact hetzelfde als in Portugal, en je hebt geen garantie, soms een illegale WIN7, minder DDram dan bij ons..... Niet de moeite dus, maar gezien er letterlijk in elke straat een internet winkeltje is is dat geen probleem.
Voor de rest hebben we nu al een dosis CO2 opgedaan voor 3 jaar Funcho, hebben we al decibels door onze trommelvliezen geramd gekregen voor 5 jaar Funcho en hebben we al meer telefoon en electriciteitsdraden gezien dan gedurende de hele rest van ons leven. Onze vrienden afrikaantjes zouden er tonnen koperen beeldjes kunnen van smelten en afrika zou zich eindelijk ook eens wat ontwikkelen.
En tenslotte: foei foei de europese telecom, een sms naar Europa kost heir met onze belgische en portugese SIM kaartjes 75 eurocent, met een ondertussen geactiveerde thaise SIM kaart: 2,5 eurocent. Wablief???????
Kusjes uit Thailand en tot de volende keer

• 29 Maart 2011 - 12:10

Os Rosnales:

Zeer leuk verslag en foto's. Doe zo voort. genieten maar. LikLik

• 29 Maart 2011 - 15:39

Pa Ma:

volgens de foto's zien jullie allebei er heel gelukkig en goed uit . Ge zult zeker al heel veel mooie dingen gezien hebben, en nog zult zien.Profiteer er verder van

• 29 Maart 2011 - 15:53

Guy:

Je ziet op de foto's dat jullie aan genieten zijn. Wat heb ik spijt dat ik nu niet bij jullie ben. Geniet verder van jullie reis. Willem de zwijger.

• 29 Maart 2011 - 17:01

Mariska:

Heel plezierig verteld jullie ervaringen. Had er ook willen bijzijn op het etentje van Lake Huay Tung Tao! Elektriciteitsdraden enz. idem Guiné-Bissau; en ook het smelten van de koperdraden in beeldjes.
    Tot volgend. Kusjes. Mariska

• 30 Maart 2011 - 11:12

Eric:

Bedankt voor jullie uitgebreid verslag en mooie foto's. Hopelijk niet te veel last van het overvloedige regenweer? Prettige reis verder!

• 30 Maart 2011 - 15:31

Willem:

Hoi Wapoe,
    Leuk jullie ontmoet te hebben en ook nog eens een wedstrijdje poolbiljarten te hebben gespeeld. Tja, de meeste biljarts zijn in die gelegenheden niet zo best. Misschien ben je er nog tot maandag en kun je ergens in een andere gelegenheid op een beter bilart revanche nemen.
    We zijn wel van plan a.s. zaterdag of zondag er weer te zijn. Verder geniet ik van een Thaise, maar ze is niet zo jong meer, al 49 en dat is voor een Thaise al heel oud. Ze zien er over het algemeen veel jonger uit dan ze zijn. Maar ik ben het met je eens dat je in de binnenstad veel oude knarren met die jonge dernkes ziet. Maar ja, geef ze eens ongelijk. In Belgie en Nederland lukt het bijna niet als je in de zestig bent om nog een geschikte partner te vinden. Hier is dat mogelijk, maar........kijk uit. Je noemde een aantal van 5.000 nederlanders, die hier wonen. Ik dacht dat ik tegen je zei dat er sprake van zou zijn dat er ong. 2.000 nederlanders in Chiang Mai e.o. wonen. Tenslotte, een mooi verslag waaruit duidelijk te lezen is hoe jullie je in Thailand vermaken en genieten. We wensen jullie nog een prettige voortzetting van jullie vakantie. Groetjes, Willem en Phensri

• 30 Maart 2011 - 21:24

Theo Knoop:

hoi walter en nicolle.
    leuk om jullie belevenissen te volgen. hier leven we ook intensief verder. Het weer wordt steeds aangenamer, de natuur is een grote pracht. Vandaag de hele dag lekker aan het strand met goede vriendinnen. Nog een dikke week en wij stijgen ook op richting Nederland. We houden jullie dan ook op de hoogte. Spannend he?!
    Groetjes ook van Anna. Theo

• 31 Maart 2011 - 09:34

Reine:

Super om een beetje met jullie mee te kunnen reizen. Ik kijk uit naar volgend verslag en foto's. dikke kus

• 31 Maart 2011 - 19:40

Frans En Lea:

Hoei Hoei Hier vanuit ons landje zonder regering maar het gaat hier ook zonder. Zo te zien hebben jullie het daar naar je zin , de foto zijn prachtig en blij dat wij jullie nog eens hebben gezien , vele zonnige groeten van Hoogboom