Zee en strand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu Zee en strand - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Walter en Nicole - WaarBenJij.nu

Zee en strand

Door: wapoe

Blijf op de hoogte en volg Walter en Nicole

04 April 2011 | Thailand, Cha-am

Vandaag voor het eerst aan het strand. We zijn in Cha-am, zo'n 150 km ten zuiden van bangkok en dus zo'n 1100km ten zuiden van Chiang mai. We liggen dus lui in een strandzetel te A om het te hebben over B. Vooreerst was het een stuk frisser daar in Chiang Mai. Sinds we laatst iets laten weten hebben, hebben we daar een bromfiets gehuurd, en gelukkig maar, want het maakt de uitstappen een stuk makkelijker , persoonlijker en goedkoper. De busjes en Toektoeks doen toch wat ze willen en je zit met een aantal andere mensen, wat soms kan meevallen, maar wat met ons -moeilijk- karakter meestal tegenvalt. Brommen kost hier bijna niks, ge moet wel links rijden en doen alsof ge al die thai verkeersborden respecteert, maar uiteindelijk valt dat allemaal goed mee en zijt ge niet verplicht alle standaardstops aan te doen. Dus geen slangenshow, geen fietsende apen geen raftings, en georganiseerde junglewalks, en ik ga nog een heleboel garden en shows voorbij. Maar ge doet wat ge wilt, eten en drinken natuurlijk, maar vooral door de natuur rijden en watertjes opzoeken. Wel een wegenkaart nodig en gene schrik hebben om verloren te rijden. We hadden ook 2 waterflessen met naft gevuld want eens en brousse kunt ge lang fluiten naar een naftstationnetje. De eerste dag zijn we naar een meer gereden - o nostalgie - en hebben een paar uur doorgebracht in een drijvende bamboehut om lekkere visjes te eten.ets wat we ongetwijfeld in Funcho ook moeten organiseren. Er kwam dan wel een soort postbode langs maar dan met tiketjes in zijn tas, die hij je kwam aansmeren voor het onderhoud van de drijvende tafel: 0,25 euro pp; kwas er helemaal kapot van. De tweede dag zijn we naar een olifantenfarm gereden en hebben daar 3 uur de oegen uit onze kop gekeken naar wat ze die diertjes ocharme allemaal niet kunnen aanleren. Poesje heeft al haar geheugen kaartjes vol gefilmd en gefotografeerd. We hebben met onze eigen ogen (kom de filmpjes bekijken, gezien hoe olifanten schilderijen maken, bijna zo schoon als mijn poes. Kan je je voorstellen dat een olifant uit zijn hoofd een pracht van een konijn kan schilderen met een landschap met bomen en bloemen en een zonnetje erbij ?????? 't is van de jamais vu. Natuurlijk hebben we ook wat circustoeren gezien, maar dat schilderen, dat is toch straf. Dan hebben we nog een dag de rivier gevolgd, zover tot poesje haar benen niet meer dicht kreeg als ze afstapte. Het was plezant en vooral mooi, noord Thailand is toch heel verschillend, veel meer jungle en loofbomen in plaats van naaldbomen.
We zijn ook een avondje uit eten gegaan met een schildersvriendin van poes die hier ook was. Ze heeft vroeger een business gehad in exotisch fruit en is hier dus overal kind aan huis. Van fruit gesproken, we halen ons hartje op, zelfs nu zit ik hier met een bord mango en banaan voor mij. Alhoewel het ontbijt hier maar een vieze boel is, zie fotootje, weer goed gemaakt door het aanbod aan vis.
Tot hier hebben we gebust, eigenlijk even confortabel als de trein want de sporen zijn hier zo slecht gelegd dat ge zwalpt van links naar rechts, en elke overgang van de ene rail naar de andere voelt ge met een doedoeng. De banen zijn eigenlijk niet veel beter en in tijd schelt het ook niks, maar bon, er zijn meer bussen dan treinen.Om 19 uur vertrokken en in bus geslapen, ikke toch van 1 tot 6 , en om 10 uur waren we in Cha-am, net op tijd voor dat vieze ontbijt. Dat was wel gisteren. Ook de kust is erg veranderd sedert dat we laatst in Thailand waren (1990). Vol parasollekes en verhuurde strandstoelen, vermaak is nu met een paardje over het strand hollen of met zijn 6en op een reuzesigaar vastgeklampt achter een waterscooter hangen en proberen te blijven hangen - er zijn ook waterbedden of schijven om je vaardigheid te testen - maar het belangrijkste tijdverdrijf aan het strand blijft met zijn allen rond de tafel zitten en eten en drinken. Heel veel lokale brandy en whisky, veel goedkoper dan bier of wijn en aan het zingen en dansen en slapen te zien ook wat efficienter.
Zo, ik ga NU zwemmen, met t-shirt, want in 1990 heb ik 3 dagen in bed doorgebracht, helemaal verbrand van over een reuze kwal te zwemmen en ik heb hier nu al een paar specimen zien rond dobberen.......
Hopelijk tot een volgende keer dus. dikke kussen

• 04 April 2011 - 09:43

Os Rosnales & Co:

Haha, die Wapoesjes toch. Alles dik in orde en onder controle mogen we lezen. Doe maar leutig voort. Xen en likjes

• 04 April 2011 - 09:43

Os Rosnales & Co:

• 04 April 2011 - 11:14

Sabine:

Krijg zin om zelf weer eens te gaan rondkijken. Leuk!

• 04 April 2011 - 12:26

Eva En Gerard:

We genieten zeer van jullie leuke berichten en foto´s...hartelijk dank er voor!Heel veel plezier op jullie reis verder
    Lieve groet uit Porches waar de vogeltjes fluiten en depaardjes eten in de wei......
    Eva&Gerard

• 04 April 2011 - 14:58

Guy:

Prachtig schilderij. Kun je er geen meebrengen en bij jullie een tentoonstelling doen. Met dit geld kun je volgend jaar terug gaan maar dan ga ik mee.

• 04 April 2011 - 21:14

Gerda:

Lieve Walter en Nicole,
    Nou dat ontbijt moet wel heel erg vies zijn geweest als je het gezicht van Walter ziet. Ook de frietzakjes zijn een bekend beeld. Zijn jullie eigenlijk wel in Azie, of in een dierentuin in Belgie.
    Veel plezier!

• 05 April 2011 - 12:32

Ma En Pa:

Wat lijkt het allemaal leuk en mooi,t'zaltoch de moeite waard geweest zijn,veel plezier ,goed eten en slapen wees toch voorzichtig
    dikke kus

• 05 April 2011 - 19:19

Eric:

Fijn om jullie avonturen om de zoveel dagen te kunnen volgen. Kijk al uit naar het volgende verslagje. Take care!

• 09 April 2011 - 10:46

Kris:

Plezant om al die verslagen te lezen. Doe er nog een beetje fotootjes bij dan reis ik precies mee. Kus.

• 11 April 2011 - 19:21

Frans Lea:

Wij vinden het tof jullie te kunnen volgen ,en dat het fruit daar lekker is daar twijfelen wij niet aan ,In elk geval kijken wij al uit naar het volgende tijdschrift of GAZET Van W en N het laatse nieuwe snufje